Ismét egy játékteszt következik, melyben a 2010-ben megjelent, James Bond - Bloodstone c. játékot mutatom be.

Maga az alapkoncepció nem is rossz, hiszen aki már látott akár egy James Bond filmet is, biztos, hogy eljátszott a gondolattal, milyen is lehet a legendás 007-es bőrébe bújni. Földrészeken átívelő kalandok, dögös csajok, még dögösebb sportkocsik, Q-féle kütyük, robbanások, izgalom, akció... nos, ez mind megtalálható az Activison játékában, igaz, némelyikből több, némelyikből kevesebb. És sajnos a jó alapsztori ellenére az utóíz eléggé vegyes.

A sztori dióhéjban: a szokásos, bevezető kaland után (melyben Athén-ban akadályozunk meg egy, a G20 konferencia ellen irányuló merényletkísérletet), ahol is az alapvető funkciókkal megismerkedünk, jön az elmaradhatatlan Bond-féle főcím, amiért rögtön egy pirospont! Semmiben sem marad el, egy valódi Bond-filmtől, mestermunka. (Egyébként ez a hangra, és a zenére az egész játék során igaz... ha valamit, akkor ezeket nagyon, de nagyon eltalálták. Plusz Daniel Craig, és Judi Dench szinkronjáért külön köszönet!) Ha valaki emlékszik rá, volt anno, egy másik James Bond játék is, a Nightfire (amivel szintén játszottam, meg is van még a polcomon), ahol szintén volt egy bevezető, és szintén jóra sikeredett, csak rövid volt! Itt viszont a hosszal sem lehet problémánk, szóval el lett találva na!

Miután leszereltük a görög milliárdos terroristát, máris megkapjuk új feladatunkat : egy eltűnt brit tudóst kell előkeríteni, aki veszélyes vírusokkal foglalkozott. Természetesen reális a veszély, hogy rossz kezekben a doktor békés célú kutatásai rossz irányt vehetnek, úgyhogy Bond-nak, és csinos segítőjének Nicole-nak kell megállítani a rosszfiúkat, akiket a nyomok szerint egy Stefan Pomerov nevű orosz iparmágnás irányít. Innentől kezdve pedig Monaco-n át, Szibérián keresztül egész Bangkok utcáiig, és Burma dzsungeléig vezet majd utunk a végkifejlet felé, melynek színhelye ismét Monaco. Többet a sztoriról nem árulok el, jöjjenek a technikai részletek.

A zenéről és a hangról már írtam. A grafikát illetően nagy panaszra nem lehet okunk, a tájak szépek és hangulatosak, de azért összességében láttunk már ennél jobban felvázolt háttereket. A karakterek kidolgozása elég jóra sikerült - különösen Daniel Craig-é, - bár a mellékszereplőké már nem annyira. A rosszfiúkat illetően mondhatni természetes, hogy pár sablonfej ismétlődik, de végülis nem rajtuk van a hangsúly. Az irányítás nem túl bonyolult, Bond a space lenyomására fedezékbe húzódik, az egér görgetésére fegyvert cserél (melyből egyszerre kettő lehet nála maximum) bal egérgombbal kihajol a fedezékből és céloz, jobbal tüzel. Utóbbinak van egy úgymond speciális változata is: a Focus Aim. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a Ctrl és a célzógomb lenyomása után Bond biztosan találni fog. A Focus Aim-ből hármat ,,raktározhatunk" egyszerre, és akkor kapjuk őket, ha egy ellenséget puszta kézzel intézünk el (mindegy, hogy futva, lerohanás után, vagy fedezékből.). Apropó, puszta kéz. Bond bizony ennek a harctípusnak is szakavatott mestere (melyiknek nem :D ) szóval van ám lehetőség szépen lopakodva végigmenni a pályákon a ,,lapít-lesből támad-hullát elrejt" szentháromság jegyében. A fegyverek sokfélék, a skuló hamar elfogy, viszont pótolni könnyen lehet.
A tűzgyújtó szerszámokon kívül Bond legfontosabb eszköze az okostelefonja. (Bizony ez így, Smartphone-ként van a játékban elnevezve, hiába, haladni kell a korral.) Ezzel tud zárakat feltörni- kamerákat meghekkelni(egy minijáték keretein belül), ezzel szkenneli be a pályán gyűjthető dokumentumokat, sőt, ha nem találja az ellent, vagy a felszedhető fegyókat, a teló még őket is megmutatja (szóval köröket egy ver egy Iphone-ra.). Fontos, és visszatérő elem továbbá az autósüldözés,melyből lesz bőven. Fogunk üldözni vonatot, óriásdömpert, sportkocsit, Hummert... mindezt általában egy szuperjárgány volánja mögött, igen hangulatos módon.
Ezek után joggal kérdezhetné a játékos: van egyáltalán negatívuma a játéknak ? A válasz pedig az, hogy bizony, sajnos van. Lássuk most ezeket.

Az eredeti ötlet, hogy bújjunk a 007-es bőrébe, sajnos kiforratlan maradt. A pályák, és az ellenfelek szörnyű scripteltek, a mesterséges intelligencia közelebb van a -3-hoz, mint a 0-hoz. Mondhatjuk azt, hogy egész játék során egyetlen komoly kihívás se vár a játékosra, csak két pálya vége elég idegesítő (ezekről később.). Ezeken kívül nincs más dolga a gamer-nek, ha meghalna, hogy megjegyezze, honnan lőtték le, és a következő betöltésnél erre emlékezni. Garantáltan ugyanúgy,ugyanoda fog mozogni az ellen, nem okozva ezzel semmilyen fejtörést. Továbbá a realizmus faktor is el lett rontva. Néha túlzottan működik - az ellenfél a hangtompítós pisztoly pukkanását is azonnal meghallja - valamikor pedig röhejes - golyóálló mellényes, testpáncélos ellenfelet is le tudunk teríteni 2, 9mm-es golyó felhasználásával. Valamint a fedezékrendszer sem lett jól kidolgozva. Bond bizony néha odaragad a falhoz, vagy éppenséggel nem akar lehúzódni, vagy beállni mögé, és ez sokszor végzetes, mivel a medkit hiánya miatt Bond csak akkor gyógyul, ha fedezékbe húzódik. Ez az utolsó előtti pálya főellenségénél nagyon frusztráló, amikor egy 50 kaliberes, ikergéppuska tüzében kell 4 kapcsolót aktiválni, és bizony kedves ügynökünk sokszor fittyet hány a space gombra. A másik bossharc-nál egy gépágyú mögül kell leterítenünk egy sugárhajtású, légpárnás repülő izét (nem tudom egzaktabban leírni, mert én sem láttam még ilyet :D ) , miközben az rakétákat lő ki ránk, amiket szintén szét kell lőnünk, különben konfettivé trancsíroznak minket. Itt a következetlenséggel van gond: a hajó az elején 3-4, a vége felé pedig egyszerre 6-7 rakétát küld ránk, amiket igen nehéz úgy kilőni, hogy közben a hajó hajtóműveit is pusztítani kéne. Ezek nem klasszikus hibák, csak az élményfaktoron rontanak. De a játék legnagyobb hibái mégsem ezek. Hanem a hossza.

Kérem a játék körülbelül 6 órás! Értsd: egy FPS (vagy itt ugye TPS) témában kezdő gamer is kiviszi egy délután alatt, jártasabb kollegáknak pedig még addig sem fog tartani. Ezek után pedig a vásárló kicsit átverve érezheti magát... a végkifejletről nem is beszélve. Nekem az csalódás volt, főleg így, hogy a játék megjelenése óta már 3 év telt el, és semmi hír a továbbiakról...

Lényeg a lényeg: A Bloodstone (amely név nem tudom honnan jött, mivel a játékban sehol sincs szó gyémántokról) egy nem rossz játék, de semmi extra élményt nem nyújt. Tipikusan egy Bond-film: egyszer megnézed, és nem valószínű, hogy újra leveszed majd a polcról. A körítés hozzá rendben van, de a tartalom elég hiányos.

Nálam 10/6,5.

A bejegyzés trackback címe:

https://pagesofmylife.blog.hu/api/trackback/id/tr75468415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása